Marängsviss

Gottegottegottedag idag. Vaknar runt lunch och det första jag gör är att göra frukost och sätta mig i solen. Solen mitt i himmelen och gasar på som bäst. Vädret är verkligen på min sida nu. Och ska tydligen vara väldigt bra väder hela kommande vecka med. Thumbs up för det. Använder ju en hårsnodd som jag använder för att göra en tofs utav luggen så jag får sol i ansiktet. Blir väll nästan att ha på den när jag sover med. Har blivit rätt brun, men det är lång väg kvar tills jag är riktigt nöjd.

Igår förresten så fick jag reda på en god nyhet som verkligen gjorde mig lite happy. Dom serverar fortfarande våfflor på vårat granncafé. Woho blev jag då, och så tyckte morsan att vi skulle dit och fika. Och ja, våfflorna är minst lika goda som innan. Tjocka och goda. Mums! Och idag har jag gottat mig med lite marängsviss som jag, morsan och syrran smaskade i oss under ett äppelträd på våran gräsmatta. Svalt och skönt i skuggan och mjukt att ligga och gotta sig på. Min mage kunde inte bli mycket lyckligare. Eller kanske lite. Har träningsvärk i magen så. Nu blir det till att smaska i sig min Twister som det egentligen var jag bestämde att jag skulle få som glass. I want it, I need it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0